A “Mono no aware – art” a felmutató művészet része. Mint ilyen, művészet-kommunikációs szempontok szerint előszeretettel él a magántulajdontól élesen elváló megmutatkozásokkal és jelenik meg kiállított művészetként nem csak a szakma számára. A “Mono no aware – art” dekódolható jelekben gazdag, nem csak a művészvilág számára érthető, sőt…
Sok esetben inkább a művészvilág szorul kiegészítő információkra az értelmezéshez, mert a “Mono no aware – art” nem a képzőművészet közvetlen környezetéből merítkezik és minden részében jelen van a “csónin” szellemiség. Kiállításokon megjelenni képes, sőt szalonképes művészet ez, mely sokféle alakot ölthet kénye kedve szerint. Ölt is sok féle alakot. Hol performance – ként, hol bonsai kiállítási egységként, hol kiakasztható képként, hol wallscrollként, kerámiaként, stb. A fontos mindig az, hogy a művészeti kommunikációs eszközei minél hatékonyabban funkcionáljanak, még akkor is, ha “rejtvényt” mutatnak fel.
Exhibiti – on!
Kitsimono kerámia és kakejiku – kakemono kiállítás 2016. A 2016. évi XXXII. EBA&ESA Annual Convention alkalmából Székesfehérváron rendezett bonsai és suiseki kiállításon műhelyünk is helyet kapott és egy kisebb léptékű kiállítással készülhettünk… OLVASS TOVÁBB…
A kokeshi egyik varázsa, hogy egyedi, egyedüli design elemként is kulturális objektként hat, de emellett remekül társul más kulturális, művészeti és kertművészeti konceptekkel vagy objektekkel. Tóth-Vásárhelyi Réka munkáival/alkotásaival sokan találkozhattak már, akinek kokeshi babáit nem csak Magyarországon kedvelik és tisztelik. Egy kisebb kiállítás erejéig műhelyünk bonsai és kusamono gyűjteményének egy kisebb szeletével kerülhetünk alkotásai mellé. Élesben próbálhattuk ki, alakul-e valamiféle vizuális fúzió, ill. milyen benyomást kelt látványban, mikor a japán kultúra két különböző elemét európai művészek helyezik ki egy művészeti színtérre. Ahogyan Tolvaly Ernő mondta… OLVASS TOVÁBB…