JAPÁN TEKERCSKÉP ALKOTÁSOK – KÉZZEL KÉSZÜLT KAKEJIKU ÉS SUMI-E FESTMÉNYEK
JAPÁN KULTÚRÁT LEKÉPZŐ MŰVÉSZET BONSAI, KUSAMONO, KOKEDAMA, IKEBANA,
SUISEKI KIÁLLÍTÓKNAK, GYŰJTŐKNEK ÉS MŰKEDVELŐKNEK
SUMI-E VADÁSZOK – RAGADOZÓMADARAK TUS FESTMÉNY SOROZAT
Mi inspirálhat valakit arra, hogy egyszerre több tárgyon, több festményen keresztül kommunikáljon? Egyik lehetséges válasz a sok közül az, hogy egyetlen festményben lehetetlen megragadni mindazt, ami lényege egy alkotásnak. Mi sem kézenfekvőbb, mint kiterjeszteni, megosztani, összefűzni, kiegészíteni egy gondolatot és… OLVASS TOVÁBB
TSURU SUMI-E ÉS KAKEJIKU
Ha Japán állatai közül ki kellene választani a legjellemzőbbet, a választás alighanem a japán darura, más néven mandzsu darura esne – alakjához a jó szerencsét és a kívánságok beteljesülését társítják. A kívánságok teljesülésének legszebb és legismertebb példája az ezer daru története, mely egy Sadako nevű kislányról szól. Az ezer papírdaru azóta szimbólummá vált – nemcsak Japánban, de az egész világon hirdeti a béke utáni vágyat… OLVASS TOVÁBB
KABUKI – KAKEJIKU
Előfordul néha, hogy nem lehetünk biztosak abban, hogy amit látunk, az valóban az-e, amit szemlélünk; azt jelenti-e, amit képzelünk róla, vagy van-e köze egyáltalán a látványnak a valósághoz? Sőt az is előfordul néha, hogy nem is kell erre törekednünk, hiszen a megoldás nem itt rejtőzik; valójában sosem fog kiderülni a titok… OLVASS TOVÁBB
KITSUNE – KAKEJIKU
A rókát ábrázoló, natúr vászon és világos barna színeket felvonultató kakemono témája nem róka, mely natúr vászon és barna szín hangulatában ül a rizspapíron. Illetve róka, de a japán mitológia egyik népszerű szellemét, a kitsune – t vagy kicune -t jeleníti meg. A kitsune szó jelentése ugyan valóban róka, a rókaszellem viszont a mezei rókákén túlmutató tulajdonságokkal is bír…
de miért van három farka? OLVASS TOVÁBB
MONOKRÓM MADARAS SUMI-E KÉTSZER
Ugyanarra a témára jelent két variációt a két, énekes madarat ábrázoló tekercskép. Mindkettő azonos technikai, grafikai megoldással és képi felfogással alkot átmenetet a hagyományos japán tusfestészet (sumi-e) és a kortárs képzőművészet képgrafikája illetve kalligrafikus festészete között…..Az ilyen experimentális megoldásokat alkalmazó, játékos tárgyak kínálják az alkalmat, hogy a tekercsképek, kakejiku – k kiakasztását a japán és távol kelet hagyományoktól eltérően (meghatározott céllal és alkalmakkor történő kifüggesztés például ünnepek, események alkalmával) kevésbé szertartásos módon végezzük és arra ösztönzik a nézőt, hogy… OLVASS TOVÁBB