A városi és belvárosi modern lakás és enteriőr dizájnban sok esetben nem szerepel(het) a kert, a társasházak világában ennek hiányát szükséges valamivel pótolni vagy helyettesíteni. Erre számos példa létezik, a manapság méltán trendi air plant vagy a kokedama, de a kusamono és az ikebana legalább annyira mint akár egy élő növényfal. A növények világa bevihető a falak közé – szervesen kapcsolva az iparművészethez, ám a kertek és parkok világa már sokkal nehezebben. Az urbánus környezetek azonban sok esetben nem legitimek kulturális értelemben a kétdimenziós művészet nélkül. Egy olyan otthon vagy iroda, mely valamit is ad magára, legalább egy motívumszerűen felhasznált festménnyel vagy grafikával igyekszik a falon kulturális lenyomatként “igazolni” – van deklarált helye az urbánus embernek az őt körülvevő kultúrában. A manapság is méltán kedvelt és szerethető impresszionizmus és posztimpresszionizmus, az expresszionizmus kegyes ajándék a mai kor számára, hogy az ázsiai kultúrával kialakított esztétikai kötelékei és inspirációi – melyek megteremtették a fent említett izmusok “eszköztárát” és hangulatvilágát visszakaphassák saját aurájukat – például egy absztrahált zen kert megjelenítésével – így megjelenve a téma iránt érzékeny emberek mindennapi életében. A kiindulópont visszahat művészettörténeti és esztétikai értelemben, miközben a jelen kortárs képzőművészetének nyelvén kommunikál.
Bonsai kertet ábrázoló festmény – olaj, vászon, 210 x 510 mm
A téma és a festmény “korstíluszavara” szándékolt eszköz és kommunikációs elem, mely logotíp elemként hat enteriőrön belül és dizájnelem szerűen hat, miközben a műélvezet lehetőségét is magában hordozza. Így vihető be életterünkbe a kert amolyan “mentésmásként” stigmával – de itt a “jobbklikk” helyett falra akasztással lehet csak letölteni a tartalmat és kifordul minden, hiszen nem virtuális, hanem valóságos a műtárgy a falon, amely szinte virtuálisan engedi rendelkezésre állni a kertet vagy a zenkertet. Ha tetszik a japán fametszetek európai parafrázisai előtt állunk és – legalábbis funkcióját tekintve – ugyan azért a belső szükségszerűségért reprezentáljuk és élvezzük, mint amiért egy dúcot bütüre faragtak.
Zen kertet ábrázoló festmény – olaj, vászon, 300 x 400 mm
Tavaszi japán kertet ábrázoló festmény – olaj, vászon, 500 x 700 mm