Yose ue momiji bonsai társulat lapos tálban. Nagyszerű dolog átgondolni egy fiatal Japán juhar erdő vagy liget bonsai ágrendszerének felépítését. Tudva levő, hogy a kialakításban fő szempont, hogy a fény bejusson az ágak közé és tudva levő, hogy minden ágnak férnie kell a másiktól. Ezek nem csak elengedhetetlen élettani kötöttségek, de alapvető kiindulópontok a természetes hatás elérésében. Olyasmi ez, mint mikor egy mozgás folyamatából külön – külön készült képekből rakunk össze egyetlen állóképet. Ezt az ág felépítési rendszert modelleztük a fényképezőgép lencséje előtt, hogy láthassuk hogyan mutat emberi mozgásban a yose ue bonsaiok ágrendszere. Ugyan nem magyarázó grafikának, nem oktató illusztrációnak készült az egymás mellé illesztett fotósorozat, de talán hűen visszaadja a csoportos ültetésű bonsaiok és ágaik egymáshoz való viszonyát.

acer palmatum momiji japan juhar bonsai tell with ballet dance balet figures kitsimono (3)

A fotózásnak külön érdekessége volt számunkra, hogy hasonlóan mint a bonsaiok esetében, a többször megismételt fotósorozattal dokumentált mozdulatsor megismételhetetlen volt kétszer ugyan úgy, csak hasonlóan vagy nagyon hasonlóan. Ahogyan szokták mondani, nem lehet kétszer ugyan abba a folyóba belelépni, úgy mondhatjuk azt is, nem lehet kétszer ugyan azt a mozdulatot elkapni a fényképezőgéppel. Persze ez nem is volt cél, a cél inkább az volt, hogy ennek a bonsainak az esetében is megbizonyosodhassunk arról, hogy van-e, lehet-e párhuzam a ballet és a bonsai között…

.

.

.

.

.

.

.

Kommentek

comments