Yamagata ishi suiseki és suiban. Fa dobozban tartott suiseki, suiban, kőzetzúzalék és egy kis víz. Az ezekkel készüLt suiseki kompozíció a szigetkő stílust jelenítheti meg leghitelesebben. A fadobozban tartott suiseki természetes formájában alakítás nélküli állapotában, de daiza nélkül kerül használatra. A kő jellegéből adódóan nehezen és csak esetlegesen köthető konkrét suiseki stílushoz. Ezért szükség van arra, hogy karakterét megengedhető eszközökkel hangsúlyozzuk. A suiban használat adja magát ugyan, de félő, hogy “tükörre simított” közegben optikailag elveszne egy nagyobb suiban – ban, egy kisebben pedig bután hatna ugyanez a kő. Ennek a problémának köszönhetően választottuk azt a megoldást, hogy a szigetkő jelleget a közeg sziget szerű kihelyezésével fokozzuk és csak eztán töltjük fel a suiban belvilágát vízzel. Felmerülhetne a kérdés, miért nem csak simán – közeg nélkül – vízzel installáltuk? A válasz egyszerű, mert a kő nem áll meg a lábán magától, így mindenképpen szükség van a közegre, mely alapjául szolgál a kőnek.
A suiban kiválasztása egyszerű és szinte teljesen szubjektív szempontok alapján történt. Ovális formát nem tartottunk esztétikusan párosíthatónak, maradt az enyhén kerekített sarkú, téglalap alapú bronz suibant stilizáló matt mázas kerámia suiban. Enyhén antikizáló, de inkább naivizált formavilággal rendelkezik, mely segítségével kissé monokróm szerű színvilágot tudunk teremteni – így kiemelve a formákat, a plaszticitást.