Ikebana kerámia és progresszív dizájn. A kerámiák esetében a progresszió tetten érhetősége és mértéke mindig a funkciótól és az elhelyezésre szolgáló környezettől függ – legalábbis ami a hatást illeti. Annak ellenére, hogy a tárgy plasztikus, körbejárható és tapintható, amit elvárunk tőle az elsősorban vizuális hatásokban jön vissza – akár akkor ha csak a tárgyat nézzük, akár akkor ha ikebana kompozícióval együtt szemléljük. Éppen ezért nem elegendő a forma, szükséges egy kis máz és lüszter, amik segítségével kifejezhetőbb a kerámia esztétikai hivatkozása és kulturális aurateremtése.
A kiindulópont egy közel klasszikus ikebana váza, mely nem sokban lazítja a tradicionális felület és forma esztétikát. Ezt az ikebana vázát tovább gondolva destruáltuk az anyagot és állítottunk elő egy új formát, mely alkalmas lehet a japán virágkötészet specializált ágainak bemutatására – így a különféle ikebana irányzatok közül számossal fuzionálhat – de elsősorban századunk némileg undergroundabb ihletettséggel rendelkező alkotóinak kedvét kerestük vele.
Az eredeti kiindulópontnak tekintett kerámia bizonyos részleteit szükséges volt elhagyni, mivel a forma így is túlságosan expresszív és artisztikus – nem is beszélve a mázazottság módjáról. Ezen tulajdonságainak köszönhetően nem csak érzékeny ikebana kompozíciókhoz használható a kerámia, de extrémebb, szokatlanabb, extravagánsabb ikebana kompozíciókhoz is választható.