Az internet pofozta kínai tea avagy Pu-erh 404, ez itt a virtuális teával szemben a valóságos. Huhh! Elsőre tolakodó és provokatív, de valójában chill, píszfull és tea – na! Nem több, de pont ez benne a jó! Miről is van szó itt? A teáról és az internet jellegéről. De miért és hogy jön ez ide? Mondom, mondjuk:

404 TEA ERROR

Nincs kiábrándítóbb, mint mikor egy kínai teát úgy mutat be egy webáruház, ahogyan Kínában vastagon körberöhögnék érte és látszik, hogy a tartalomkészítő parancsra dolgozik és piacot hódítani igyekszik és gyakorlatilag azon lovagol, hogy keveset tudsz arról a teáról amire rátaláltál a böngésződ segítségével. Ami ugye egy rangsorolás eredménye, aminek semmi köze a tea minőségéhez. Jó, nem szabad őszintén beszélni mert azt valójában senki nem szereti. De akkor most lapoznod kell, mert mi nem megyünk bele ebbe az utcába. Elmondom mire gondolok:

Mikor a webáruházunkat létrehoztuk, olyan webshopot akartunk, amit mi teremtünk a saját szabályaink szerint. Olyat, ami a mi elképzeléseink és az általunk értékesnek tartott dolgok közvetítésére alkalmas és reményeink szerint a mi értékrendünk szerint sikeres. Minden webes tanácsadó és szolgáltató elhajtott minket, mert nekik más jelenti a sikert és a jelenlegi szolgáltatónknak éppen ezért nem is tudjuk, hogyan legyünk hálásak a webáruházunk és a Kitsimono szájt létezéséért. Ha fogsz egy teát és úgy döntesz, hogy importálod és termékként forgalmazod, nagy slamasztikában vagy. Mutasd be, ismertesd meg és szállj be a konkurencia által már múltidőben generált versenybe. Eddig egy null a konkurencia javára. De látjuk a hirdetéseiket, a tartalmaikat és ismerjük sokuk teáinak az ízét. Nincs vele semmi gond. Kettő null a konkurencia javára. De pont ez nem érdekelt minket. Hittünk abban amit csináltunk mert szeretjük és kész. Eleinte azt hittük, hogy ez működni fog és a képzelt célközönség vásárlóvá válik. Olyan piackutatást nem engedhettünk meg magunknak mint egy multi, de a magunk lehetőségei szerint tapogatóztunk és volt egy “elvárt” cél. Na nem pont így lett. Akit konkurenciának gondoltunk azok nem lettek konkurenciák. Sőt, nem is lett konkurenciánk, mert minden másként alakult mint képzeltük, de jobban mint el mertük volna képzelni. Ennek egy nagy ára lett, az, hogy nem jutott időnk a weboldal magazin jellegének éltetésére, de kövezzen meg érte az, aki ma Tajvan oolongjait szeretheti teakínálatunkból… Aki ma webshopot üzemeltet az tudja, hogy egy dolog valós és releváns tartalmat készíteni és egy másik olyat készíteni ami eladás képes. Ebben balanszot találni majdnem lehetetlen az ázsiai teák esetében. Vagy feláldozod a SEO-t a hiteles tájékoztatás oltárán és elsüllyedsz a keresésekben vagy feláldozod a hiteles tájékoztatást és a SEO-ban a SEO-art Leonardoja leszel. Megjegyzem egyik sem jó. Itt is az aranyközépút jó a mi értékrendünk szerint, mert sok féle a USER. Tudom, hogy itt már szinte informatikai terepre kezdünk tévedni, de nem megyünk tovább, mert az informatikusok döntő többsége nem beszél más nyelvet mint az informatikáét és ez sajnos kedvezőtlen irányban befolyásolja a kereslet – kínálat érzékeny kapcsolatát.

Aki teáról ír, az nincsen messze attól, mint amikor álmokról kell beszélni. Ízek, aromák, illatok… na ezt írd le! Nem lehet, csak közelíteni és a webshop tartalomkészítő felülete végig ordibál velem, hogy a Nagytestvér elvárásainak ez nem felel meg. Eleinte ezen idegesek voltunk a műhely számítógépei előtt, de később kinőttük ezt a problémát. Egy titkot megosztva veletek, elmondjuk, hogy ti akik ezt most olvassátok még nem vagy nem sokszor vásároltatok tőlünk. Különben nem olvastátok volna el idáig ezt a posztot. SEO és Analitics. A tea nem nagy dolog. Csak jó. Ezen nem lehet szépíteni és öncsalás volna túlhájpolni a dolgot. Aki szereti ennek a világnak a kikapcsolódási lehetőségeit vagy pusztán a passzióját vagy egyszerűen csak élvezi a benne rejlő szertartásos lehetőséget az úgyis megtalálja számítását. Aki meg rendelkezik azzal a tapasztalattal vagy rutinnal amit a fermentált puerek jelentenek az nem fog tágítani mert ez egyszerűen csak jó (ahogy fentebb is említettük).

De mondd meg mi a jó a Pu erh teákban!

Ez egy befejezhetetlen kísérlet. Mármint megmondani mi a jó a puerekben… Mert minden pillanatban az előző teakészítések tapasztalataival vagyunk többek. Folyamatos tapasztalásról van szó és az akaratlan és játékos tökéletesség felé való törekvés jelen és múltidejéről egyszerre. Természetes és természet közeli egyszerre és egy szalonképes beintés az urbánus lét keresztjeinek. Az instant ételek kedvelőinek nehéz igazi olasz füstös lasagne tálról beszélni és a lábasos teásoknak a tradicionális kínai teákról éppúgy. Nehéz megfogni mi a különbség a nyers németalföldi pisztráng ételek és a halburger között. Nehéz kimondani miért jobb egy préselt teakorong mint bármilyen teakeverék konvenció giccses levendula minták közt. Megalázó volna megmagyarázni és megalázó lehet a magyarázattal szembesülni. Éppen ezért nem mondjuk meg.

Ha kíváncsi vagy igazi kínai Pu erh teáinkra itt vannak!

Kommentek

comments